نیم پست
تماس با ما
نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی

گاها در طول دوران تحصیلی دانشجویان مشکلاتی پدید می‌ آیند که سبب می شود دانشجو درخواست انتقال به دانشگاهی دیگر در شهری دیگر دهد. توجه داشته باشید که این نقل و انتقال در همان رشته و همان مقطع تحصیلی امکان پذیر است. در این مقاله به صورت اختصاصی به بررسی نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی خواهیم پرداخت. برای تسهیل روند درخواست نقل و انتقال و یا میهمانی وزارت بهداشت سامانه ای را به آدرسی اینترنتی guest.behdasht.gov.ir و transmission.behdasht.gov.ir راه اندازی کرده است تا در بازه زمانی مشخص شده (برای نقل و انتقال و میهمانی نیمسال اول از اردیبهشت ماه و برای نیمسال دوم از آبان ماه)، دانشجویان با مراجعه به سایت و تکمیل مدارک خود، درخواست خود را نهایی نمایند. اگر شما دانشجوی علوم پزشکی هستید، برای مشاهده نحوه ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی، شرایط مورد نیاز و هزینه ثبت درخواست تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

زمان نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی

اگر به هر دلیلی تقاضای درخواست نقل و انتقال و یا میهمانی دارید، لازم است تا در مورد زمان آن کسب اطلاع نمایید. با توجه به اینکه فرصت نقل و انتقال و یا میهمانی تنها دوبار در سال وجود دارد، متقاضیان مستلزم پیگیری اخبار مربوط به آن می باشند؛ چرا که پس از پایان فرصت ثبت نام دیگر هیچ متقاضی ای امکان ثبت نام را نخواهد داشت.

در این بخش از مقاله جدولی ارائه شده است که نشان دهنده ی زمان بندی نقل و انتقالات و میهمانی در نیمسال دوم تحصیلی 1401-1402 می باشد. لازم به ذکر است که فرصت ثبت نام تا 17 آذر ماه وجود دارد و پس از اتمام این بازه زمانی تا اردیبهشت ماه سال 1402 فرصت مجدد دیگری برای ثبت نام وجود نخواهد داشت. 

با توجه به اینکه زمان نقل و انتقالات و میهمانی سال آینده (سال تحصیلی 1402-1403) اعلام نگردیده است، متقاضیان گرامی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه های transmission.behdasht.gov.ir و یا guest.behdasht.gov.ir مراجعه نمایند. 

نحوه‌ ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی در دانشگاه های علوم پزشکی

برای اینکه دانشجویان گرامی در طی مرحله ثبت نام درخواست نقل و انتقال و میهمانی در دانشگاه های علوم پزشکی با مشکلی رو به رو نشوند، در این بخش از مقاله به بررسی کامل نحوه ثبت نام می پردازیم و راهنمای تصویری از مرحله به مرحله نام نویسی ارائه می دهیم. 

مراحل ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی در دانشگاه های علوم پزشکی:

در گام نخست می بایست با توجه به اینکه تقاضای انتقالی دارید یا میهمانی به یکی از دو سامانه رو به رو مراجعه کنید. برای ثبت درخواست انتقالات به آدرس transmission.behdasht.gov.ir و برای ثبت درخواست میهمانی به نشانی guest.behdasht.gov.ir مراجعه نمایید و سپس کد ملی و شماره دانشجویی خود را در کادرهایی که در پایین صفحه وجود دارد، وارد کرده و سپس بر روی گزینه “ثبت درخواست انتقالی جدید یا پیگیری درخواست ثبت شده” کلیک کنید.

ثبت درخواست انتقالی جدید یا پیگیری درخواست ثبت شده

پس از کلیک کردن بر روی دكمه ثبت درخواست انتقالی جديد، وارد فرم ثبت نام می شوید كه در ابتدا مشخصات شناسنامه ای و اطلاعاتی شما را در رابطه با مقطع، رشته، دانشكده، تعداد واحد های گذرانده شده، ميانگين كل تاكنون و … نشان می دهد. سپس لازم است تا تعداد نيمسال مشروطی، معدل ترم قبل، دلايل تقاضای انتقالی خود را وارد نمایید.

تکمیل فرم تقاضای انتقالی و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی

در مرحله بعد برای تکمیل فرم ثبت نام، در قسمت اولويت های انتخابی، دانشگاه های مقصد انتخابی خود را بر اسا اولویت انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در صورتی كه متقاضی چندين دانشگاه را جهت انتخاب مقصد در نظر داشته باشد با استفاده از دكمه اضافه كردن سطر به اولويت های انتخابی می تواند انتخاب های ديگر خود را نیز وارد نماید.

انتخاب دانشگاه مقصد

💡نکته: برای تغيير اولويت ها می توانيد از فلش هايی كه در قسمت تغيير اولويت مشاهده می کنید، اولويت هاي انتخابی خود را جابجا کنید. همچنین می توانید در صورتی که از انتخاب خود منصرف شده اید، با استفاده از دكمه حذف اولويت انتخاب شده، دانشگاه انتخابی خود را حذف کنید.

در مرحله بعد، لازم است تا متقاضیان کادر های مربوط به آدرس محل سكونت فعلی خود را تكميل نمایند. 

ثبت آدرس محل سکونت برای نقل و انتقال دانشگاه های علوم پزشکی

در انتها می بایست متقاضی مدارک لازم برای ثبت درخواست انتقالی خود را از طريق دكمه ارسال فايل ارسال نمايد. حتما در اين قسمت نوع مدرک ارسال شده خود را مشخص نمايید. از دیگر موارد مهم که لازم است توجه نمایید، وارد کردن توضيحات نوع مدرک ارسال شده در قسمت توضیحات می باشد. 

ارسال مدارک در سامانه نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی

با گذراندن مراحل فوق، ثبت نام شما به پایان می رسد. 

📎برای اطلاع از نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

راهنمای پیگیری ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی 1401 – 1402

پس از ثبت درخواست انتقالی و یا میهمانی می بایست درخواست خود را در بازه های زمانی مختلف پیگیری نمایید تا در صورتی که مشکلی در هر مرحله وجود داشته باشد به سرعت از آن آگاه شده و در صدد رفع آن برآیید. برای پیگیری درخواست خود لازم است تا مجدد به سامانه درخواست انتقالی دانشجویان علوم پزشکی مراجعه نمایید و مراحلی را که در ادامه بیان می گردد، به ترتیب طی کنید. 

مراحل پیگیری ثبت نام نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی:

1- به عنوان گام نخست لازم است تا به سامانه درخواست انتقالی دانشجویان به آدرس اینترنتی transmission.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و در پایین صفحه کادر های مربوط به “کد ملی” و “شماره دانشجویی” خود را وارد نمایید.

2- سپس بر روی کادر بنفش رنگی که در قسمت پایین کادرهای خالی وجود دارد، کلیک نمایید (گزینه‌ “ثبت درخواست جدید یا پیگیری درخواست انتقالی ثبت شده”)

3- پس از آن کادری به شما نمایش داده می شود که در آن نظر کارشناسان و مخالفت یا موافقت آن ها ذکر گردیده است.

💡نکته: لازم به ذکر است که با توجه به وضعیت درخواست هر دانشجو، پاسخی کع از کارشناسان دریافت می کند متفاوت خواهد بود. اگر تمایل دارید که دلیل مخالفت دانشگاه مبدا یا مقصد را مشاهده کنید، بر روی گزینه “ok” کلیک کنید.

📎برای مطالعه آیین نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط نقل و انتقال دانشگاه های علوم پزشکی

معمولا پس از آشنایی با مفهوم نقل و انتقالات، سوالی در ذهن دانشجویان شکل می گیرد که «آیا امکان نقل و انتقال برای همه دانشجویان وجود دارد؟»، «اگر پاسخ منفی است، دانشجویان مستلزم داشتن چه شرایطی هستند؟» و سوالاتی از این قبیل که دانستن پاسخ آن ضروری است. اگر دانشجوی علوم پزشکی هستید، لازم است تا این بخش از مقاله را به دقت مورد مطالعه قرار دهید و شرایط نقل و انتقال دانشگاه های علوم پزشکی را با شرایط خود مورد بررسی قرار دهید. 

شرایط مورد نیاز برای انتقال به سایر دانشگاه های علوم پزشکی عبارت است از:

از اولین شروط مورد نیاز برای انتقالی دانشجویان، داشتن انضباط و مقررات آموزشی در حد مناسب می باشد.

دانشجوی متقاضی نقل و انتقالات می بایست دارای معدل بالای 12 باشد.

نمره قبولی آزمون ورودی دانشجو نباید بیشتر از نمره آخرین فرد قبول شده در آزمون ورودی در رشته و مقطع درخواستی مورد نظر شما باشد.

اگر متقاضی نقل و انتقال از دانشگاه فعلی خود در مقطع کارشناسی هستید، می بایست حداقل یک نیمسال تحصیلی را در دانشگاه فعلی (دانشگاه مبدا) خود گذرانده باشید و سپس درخواست خود را ثبت نمایید.

واحدهای باقی مانده دانشجو برای دانشگاه مقصد، می بایست حداقل نصف کل واحدهای دوره تحصیلی خود باشد.

اگر از دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکتری، داروسازی و دندانپزشکی هستید، می بایست حداقل دو نیمسال تحصیلی را در دانشگاه مبدا گذرانده باشید.

دانشجو در صورتی می تواند درخواست نقل و انتقال دهد که سرپرست خانواده خود فوت کند، معلول شود، یا به بیماری خاصی مبتلا بشود (به طوری که کفالت خانواده به دانشجو برسد.).

یکی دیگر از شرایطی که می تواند سبب شود تا دانشجو درخواست انتقالی دهد این است که از طریق پزشک تشخیص داده شود که دانشجو به بیماری لاعلاجی مبتلا شده است.

اگر دانشجوی خانم هستید، می توانید بعد از ازدواج رسمی، در صورتی که محل کار همسر شما در شهر دیگری باشد، درخواست انتقالی دهید.

فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها طبق آیین نامه ها می توانند به دانشگاه محل کار والدین خود درخواست انتقالی دهند.

توجه داشته باشید که دانشجویان از دانشگاه های غیر دولتی نمی توانند به دانشگاه های دولتی و دوره روزانه درخواست انتقالی دهند. ولی امکان درخواست انتقالی از دانشگاه های دولتی و روزانه به دانشگاه های غیر دولتی وجود دارد.

یکی از نکات مهم و قابل توجه این است که در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد امکان نقل و انتقال وجود ندارد و اگر دانشجویی در حال حاضر در حال تحصیل است، نمی تواند به دانشگاهی دیگر منتقل شود.

در هر مقطع تحصیلی تنها می توانید یک بار درخواست نقل و انتقال از دانشگاهی به دانشگاه دیگر دهید.

پس از اینکه دانشگاه فعلی شما (دانشگاه مبدا) با درخواست انتقال شما موافقت کرد، می بایست تا نهایتا یک هفته ریز نمرات شما را برای دانشگاه مقصد ارسال نماید.

اگر شما ایرانی هستید و در حال حاضر در خارج از کشور مشغول به تحصیل بوده و می خواهید به دانشگاه های داخل ایران منتقل شوید، می بایست دارای برخی شرایط و ضوابط خاصی باشید.

انتقال دانشجوی ساکن در تهران که در حال حاضر مشغول به تحصیل در دانشگاهی خارج از تهران است، به هر یک از دانشگاه های تهران ممنوع است به جز در موارد زیر:

شهادت، فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده دانشجوی مقیم تهران به طوری که دانشجو به تشخیص مراجع قانونی، به عنوان سرپرست خانواده شناخته شود و نیازمند حضور در شهر محل سکونت خود یعنی تهران گردد.

دانشجو مبتلا به بیماری صعب العلاج یا معلولیت گردد، به نحوی که به تشخیص شورای عالی پزشکی قادر به ادامه زندگی به طور مستقل نباشد.

ازدواج رسمی و دائمی دانشجوی دختر که محل تحصیل یا اشتغال همسر وی در تهران باشد. (دانشجو نیازمند دریافت تاییدیه از مراجع ذی صلاح است)

📜تبصره 1: هر یک از موارد مذکور در این ماده می بایست پس از قبولی دانشجو در دانشگاه صورت گرفته باشد.

📜تبصره 2: برای کارمندان رسمی یا پیمانی دولت ارائه حکم اشتغال ضروری است و اگر شغل همسر آزاد است گواهی اشتغال و سکونت او در تهران باید به تایید مراجع قانونی یا نیروی انتظامی رسیده باشد.

📜تبصره 3: در موارد استثنایی اگر محل تحصیل دانشجوی دختر در تهران باشد و همسر وی نیز در شهری دیگر دانشجو باشد، اگر رشته تحصیلی دانشجوی دختر در شهر محل تحصیل همسر وی موجود نباشد، همسر او می تواند به یکی از دانشگاه های تهران درخواست انتقالی دهد.

📜تبصره 4: صحت هر یک از موارد گفته شده در تبصره های فوق باید به تایید دانشگاه مقصد نیز برسد.

برای مشاهده نحوه ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

شرایط میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی

گاه پس از اعلام نتایج قبولی کنکور، برای برخی از داوطلبان مشکلاتی از قبیل نبود خوابگاه دولتی، مسافت طولانی دانشگاه با محل زندگی وی و … پدید می آید؛ به همین دلیل نیز داوطلبین تقاضای دریافت میهمانی از سوی دانشگاه مبدا به دانشگاهی در نزدیکی محل سکونت خود می کنند. اگرچه امکان پذیرش چنین درخواستی وجود دارد ولی به دانشجویان و داوطلبان پیشنهاد می کنیم که در وهله ی اول نسبت به تمامی انتخاب های خود حساسیت بسیاری داشته باشند و تمامی مشکلات را پیش تر در نظر گیرند.

با این حال اگر داوطلبی خواستار ثبت درخواست میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی را داشته باشد، مستلزم داشتن برخی شرایط خواهد بود. در این بخش از مقاله به بررسی این شرایط خواهیم پرداخت. 

برای دریافت میهمانی لازم است تا هم دانشگاه مبدا و هم دانشگاه مقصد موافقت خود را با درخواست شما اعلام کنند.

داوطلب دریافت میهمانی می بایست حداقل یک نیمسال تحصیلی را در دانشگاه مبدا گذرانده باشد.

هر دانشجویی تنها تا 40 واحد درسی می تواند به عنوان میهمان بگذراند؛ توجه داشته باشید که پس از پایان مهلت میهمانی، دانشجو می بایست به دانشگاه محل تحصیل قبلی خود (دانشگاه مبدا) بازگردد و یا مجددا درخواست میهمانی دهد.

📎برای مشاهده سامانه نقل و انتقال دانشگاه علمی کاربردی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مدارک لازم برای نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی

از آن جایی که ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان از طریق سامانه و به صورت آنلاین صورت می گیرد، لازم است تا با مدارکی که در حین ثبت نام نیاز به بارگذاری آن ها دارید آشنا گردید و تمامی فایل ها را فراهم نمایید. در بخش زیر تمامی مدارکی که مورد نیاز می باشد لیست گردیده است؛ توجه داشته باشید که هر دانشجو برحسب دلیلی که می خواهد انتقالی و یا میهمانی دریافت نماید، باید مدارک خود را آماده کند و نیازی به تهیه تمامی مدارک نیست. 

📄 اسکن تاییدیه درخواست از کمیته انضباطی

📄 اسکن تمامی صفحات شناسنامه دانشجو

📄 اسکن تمامی صفحات شناسنامه همسر دانشجو (در صورت تاهل)

📄 اسکن صفحه اول سند ازدواج دانشجو

📄 اسکن عکس 4*3 (عکس می بایست دارای زمینه سفید باشد.)

📄 اسکن کارت ایثارگری (در صورت داشتن این کارت)

📄 اسکن کارت دانشجویی

📄 اسکن کارت ملی دانشجو

📄 اسکن گواهی پزشکی مربوط به بیماری والدین (در صورتی که تقاضای انتقالی به دلیل بیماری والدین دارید.)

📄 گواهی مربوط به حفظ قرآن (اختیاری)

📄 اسکن گواهی معتبر علمی براساس شرایط مندرج در آیین نامه نقل و انتقالات

📄 اسکن گواهی ورزشی براساس شرایط مندرج در آیین نامه نقل و انتقال

📄 اسکن مربوط به خلاصه شرح وضعیت بیماری مورد تایید مراجع ذی صلاح

📄 گواهی فوت پدر طبق شرایط مندرج در آیین نامه.

📎برای اطلاع از شرایط انتقالی دانشگاه سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

هزینه نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی

همانطور که می دانید تحصیل در دانشگاه های دولتی و روزانه علوم پزشکی رایگان می باشد و دانشجویان نیازی به پرداخت شهریه ندارند؛ البته تا زمانی که تمایل داشته باشند در رشته محل پذیرفته شده خود تحصیل کنند و درخواست انتقالی و یا میهمانی ندهند. چنانچه دانشجویی تمایل به دریافت انتقالی و یا میهمانی داشته باشد، لازم است تا از هزینه ای که می بایست پرداخت کند، کسب اطلاع نماید؛ این دانشجو اگرچه در دوره ی روزانه مشغول به تحصیل بوده ولی برای دانشگاه مقصد هزینه دارد و دانشگاه مستلزم است تا یک ظرفیت مازاد ایجاد کند که هزینه آن را از دانشجو دریافت می کند. 

پس از دریافت تاییدیه و موافقت دانشگاه مقصد با درخواست انتقالی و یا میهمانی، دانشجو به صورت دانشجوی دوره شبانه شناخته می شود و از این پس شهریه را که میزان آن را هیئت امنای دانشگاه های علوم پزشکی تعیین کرده اند و دانشگاه با آن موافقت کرده است، خواهد پرداخت.

به طور معمول، میزان شهریه انتقالی دانشجویان دوره روزانه به یک دانشگاه روزانه دیگر، تقریبا برابر با شهریه واحد پردیس خودگردان دانشگاه مقصد خواهد بود. به عنوان مثال اگر برای تحصیل در رشته پزشکی در واحد خودگردان دانشگاه مقصد شهریه ای حدودا 18 تا 22 میلیون تومان دریافت گردد، دانشجویی که به آن دانشگاه منتقل می شود می بایست این شهریه را بپردازد.

هزینه انتقالی در رشته دندانپزشکی معمولا بیشتر از مبلغی است که برای انتقال در رشته پزشکی پرداخت می شود و هزینه انتقال در رشته های کارشناسی علوم پزشکی همانند پرستاری، هوشبری، مامایی، اتاق عمل و … نسبت به رشته های پزشکی و دندانپزشکی کمتر می باشد.

لازم به ذکر است که یکی از عوامل تاثیرگذار در مبلغ شهریه پرداختی دانشجویان، تعداد و نوع واحدهای درسی است که دانشجو در یک ترم اخذ می کند، که در نهایت سبب می شود که شهریه انتقالی بیشتر یا کمتر شود.

لازم است بدانید که پرداخت شهریه در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه های علوم پزشکی تهران صدق می کند؛ تنها در صورتی دانشجو معاف از پرداخت شهریه خواهد بود که دارای برخی شرایط خاص باشد. در ادامه این بخش شرایطی را که سبب می شود تا دانشجویان از پرداخت شهریه معاف گردند، بیان خواهیم کرد. 

شرایط معافیت از پرداخت هزینه انتقالی دانشگاه های علوم پزشکی:

چنانچه فرد درخواست دهنده انتقالی، دانشجوی دختر باشد و بعد از قبولی در دانشگاه ازدواج کند و تمایل داشته باشد که به شهر محل زندگی یا محل اشتغال همسر خود منتقل گردد، از پرداخت شهریه معاف خواهد بود.

دانشجویانی که با حکم دادگاه، سرپرستی خانواده خود را برعهده می گیرند، از پرداخت شهریه و هزینه انتقال به دانشگاهی دیگر معاف خواهند بود.

دانشجویانی که در حین تحصیل به بیماری صعب العلاجی مبتلا می شوند (که بیماری آن ها به تشخیص كمیسیون پزشكی صعب العلاج شناخته می شود)، از پرداخت شهریه انتقالی معاف خواهند بود.

توجه داشته باشید که به غیر از دانشجویان فوق که شرایط آن ها خاص می باشد، سایر دانشجویان علوم پزشکی روزانه که درخواست انتقال به دانشگاهی دیگر را دارند، می بایست شهریه مشخص شده را بپردازند.

اخبار مرتبط با نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان

سامانه نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی فعال شد

نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در نیم سال دوم تحصیلی 1401-1402 از 17 آبان ماه سال 1401 آغاز شده و تا 17 آذر ماه ادامه دارد.

مدت زمان ارائه شده جهت ثبت نام معمولا بین یک تا دو هفته است و گاهی نیز تمدید می‌ گردد، اما به دلیل زمانبر بودن مراحل ثبت نام و تهیه مدارک خواسته شده، بهتر است متقاضیان از تاریخ دقیق شروع ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی مطلع باشند تا از این بازه زمانی استفاده کنند.

تمامی درخواست ها، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضا‌های انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه‌ های علوم پزشکی صرفا به صورت اینترنتی انجام می‌ شود.

درخواست‌ها با رعایت شرایط مصوب مطابق آیین‌نامه‌ های آموزشی شورای عالی برنامه‌ ریزی علوم پزشکی در رشته مقاطع مختلف بررسی می‌ گردد.

مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرده است در صورتی که سامانه در برخی دانشگاه‌ ها در موعد مقرر فعال نباشد، مسئولیت به عهده همان دانشگاه بوده و پذیرش هرگونه مکاتبه و یا ارجاع دانشجو به وزارت بهداشت در خصوص انجام انتقال یا میهمانی خارج از سامانه مذکور میسر نیست.

خلاصه مطلب

از آن جایی که طول دوران تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی سرتاسر کشور طولانی است و احتمال بروز هر گونه مشکلی برای دانشجویان در طی دوران تحصیلی آن ها وجود دارد، وزارت بهداشت سامانه ای را تحت عنوان guest.behdasht.gov.ir و transmission.behdasht.gov.ir راه اندازی کرده است تا دانشجویان بتوانند درخواست انتقال و یا میهمانی به سایر دانشگاه ها را دهند و به دلیل شرایط خاصی که برای آن ها به وجود آمده از تحصیل باز نمانند. شرایطی همچون مبتلا شدن دانشجو و یا سرپرست وی به بیماری صعب العلاج و یا ازدواج دانشجوی دختر و … از جمله دلایلی است که می تواند به ثبت درخواست انتقالی و یا میهمانی منجر شود. در این مقاله علاوه بر آموزش نحوه ثبت نام برای نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی، اطلاعات مهمی هم چون میزان شهریه انتقالی که حدودا برابر با شهریه واحد پردیس خودگردان دانشگاه مقصد است را بیان کردیم. 

توجه داشته باشید که پیش از اقدام به ثبت درخواست انتقالی و میهمانی در بازه زمانی مشخص شده (17 آبان ماه تا 17 آذر ماه سال 1401)، مدارک خود را که شامل شناسنامه، کارت ملی، عکس 4*3، کارت دانشجویی، گواهی پزشکی و … است را اسکن نمایید. برای اطلاع از لیست کامل مدارک مورد نیاز می توانید به مقاله فوق مراجعه نمایید. 

پس از مطالعه این مقاله در صورتی که با سوال و یا ابهامی روبه رو شدید، می توانید با کارشناسان و مشاوران مجرب ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. سوالات شما در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی مشاوران ما پاسخ داده خواهند شد. 

 

📎برای دریافتپی دی اف مقاله نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

نقل و انتقال و میهمانی دانشگاه های علوم پزشکی

آخرین مطالب سایت